FAQ

FAQ

Czym różnią się poszczególne modele oczyszczaczy?

Główną różnicą pomiędzy poszczególnymi oczyszczaczami jest ich wydajność wyrażona w CADR, która decyduje o powierzchni oczyszczania, czyli o tym, jak duże pomieszczenie urządzenie jest w stanie utrzymać w czystości.

W naszej ofercie znajdują się:

  • Klarta Forste 4 – CADR 300 m³/h, rekomendowania powierzchnia maksymalna 40 m²,

  • Klarta Stor 2 – CADR 600 m³/h, rekomendowania powierzchnia maksymalna 80 m²,

  • Klarta Forste 3 – CADR 300 m³/h, rekomendowania powierzchnia maksymalna 40 m²,

  • Klarta Stor – CADR 580 m³/h, rekomendowania powierzchnia maksymalna 80 m².

Model

CADR

Powierzchnia oczyszczania

Klarta Forste 4

300 m³/h

40 m²

Klarta Stor 2

600 m³/h

80 m²

Klarta Forste 3

300 m³/h

40 m²

Klarta Stor

580 m³/h

80 m²

 

Jak działa tryb automatyczny?

W trybie automatycznym urządzenie analizuje czystość powietrza, korzystając z czujnika pyłów PM2,5 i na tej podstawie samodzielnie wybiera optymalną prędkość filtracji. 

 

To rozwiązanie wpływa pozytywnie zarówno na komfort użytkowania, gdyż nie trzeba samodzielnie kontrolować poziomu zanieczyszczeń, jak i na koszty eksploatacji, ponieważ oczyszczacz nie pracuje na wyższych obrotach niż jest to konieczne, a więc nie zużywa zbyt dużo prądu.

Jednak co najważniejsze tryb auto pomaga chronić zdrowie. Poprzez automatyczną reakcję na pogorszenie jakości powietrza oczyszczacze Klarta znacznie skracają czas ekspozycji na wysokie stężenie smogu.

Oczyszczacze Klarta Forste 4 i Klarta Stor 2 mają po trzy tryby automatyczne.

  • Auto Turbo – urządzenie wykorzystuje wszystkie prędkości (8 w Klarcie Forste 4 i 6 w Klarcie Stor 2),

  • Auto Normal – urządzenie korzysta ze wszystkich prędkości poza najwyższą,

  • Auto Sleep –  urządzenie używa 3 pierwszych prędkości.

Zależność między stężeniem cząsteczek PM2,5 a prędkością filtracji w poszczególnych trybach wygląda tak:


 

Gdzie umieścić urządzenie?

Oczyszczacz powietrza powinien zostać umieszczony w miejscu, gdzie zapewniona jest swobodna cyrkulacja powietrza, czyli w odległości przynajmniej 50 cm od ściany. Urządzenie najlepiej ustawić na podłodze, gdyż to właśnie przy niej występuje największa koncentracja zanieczyszczeń.


Jak często wymieniać filtry?

Przewidywana żywotność filtra węglowego oraz filtra HEPA w oczyszczaczach Klarta Forste 4 i Forste 3 wynosi maksymalnie 12 miesięcy. W przypadku oczyszczaczy Klarta Stor 2 i Stor żywotność filtrów sięga 24 miesięcy.

W praktyce ich wytrzymałość uzależniona jest od poziomu zanieczyszczeń w miejscu użytkowania urządzenia oraz od czasu pracy oczyszczacza. O tym, że filtry wymagają wymiany przed upływem przewidywanego terminu, świadczyć może ograniczenie skuteczności oczyszczania. Gdy filtry będą zużyte na wyświetlaczu urządzenia pojawi się czerwony napis "change filter". Wówczas należy wymienić filtry na nowe.

Po wymianie filtrów w modelu Forste 4 nadal świeci się komunikat "filter"

Przytrzymaj przycisk “Ion” na panelu wyświetlacza przez kilka sekund, aż do usłyszenia sygnału dźwiękowego. Spowoduje to reset urządzenia, a komunikat zniknie. Możesz także wejść w aplikację i w zakładce “Ustawienia” wybrać “Zresetuj filtr”.


Po wymianie filtrów w modelu Forste 3 nadal świeci się komunikat "change filter"

Przytrzymaj przycisk “Anion” na panelu wyświetlacza przez kilka sekund, aż do usłyszenia sygnału dźwiękowego. Spowoduje to reset urządzenia, a komunikat zniknie.

 

Po wymianie filtrów w modelu Stor lub Stor 2 nadal świeci się komunikat "Reset"

Przytrzymaj przez 6 sekund przycisk "Reset" na panelu urządzenia. Spowoduje to reset urządzenia i komunikat zniknie.

W przypadku oczyszczacza Klarta Stor 2 możesz także wejść w aplikację i w zakładce “Ustawienia” wybrać “Zresetuj filtr”.

Czy filtry należy myć?

Jedynym elementem systemu filtracyjnego, który zalecamy regularnie oczyszczać, jest filtr wstępny. W celu oczyszczenia go, należy użyć delikatnej ściereczki albo odkurzacza.

Filtra HEPA ani filtra węglowego nie można myć!

Na wyświetlaczu oczyszczacza Klarta Forste 3 cały czas pojawia się liczba 999

Prawdopodobnie czujnik się zakurzył/zapylił. Należy spróbować przedmuchać czujnik sprężonym powietrzem. W tym celu należy odłączyć oczyszczacz z prądu, zdjąć klapkę (mała klapka z lewej strony urządzenia) a następnie dmuchnąć w otwór z czujnikiem sprężonym powietrzem i sprawdzić ponownie czy działa prawidłowo. Powtarzać czynność do skutku, aż wartość PM2.5 będzie zgodna z rzeczywistym stanem.

 

Czy oczyszczacz powietrza powinien być włączony przez 24 godziny na dobę?

Powietrze zawierające w sobie zanieczyszczenia nieustannie napływa do wnętrza budynku, dlatego ciągła praca oczyszczacza to najlepszy sposób na uniknięcie kontaktu ze szkodliwymi substancjami. Prawidłowo dobrane urządzenie w trybie automatycznym przez większość czasu będzie działać na niskich obrotach, a więc bez nadmiernego hałasu i dużego zużycia prądu.

 

W jaki sposób działa oczyszczacz powietrza?

Oczyszczacz powietrza jest wyposażony w wentylator, który zasysa brudne powietrze do wnętrza urządzenia. Tutaj przepływa ono przez system filtracyjny, w skład którego wchodzą filtry usuwające różne rodzaje zanieczyszczeń. Po oczyszczeniu powietrze wydmuchiwane jest z powrotem do otoczenia. Wentylator pracuje w kilku prędkościach. Użytkownik może sterować nimi samodzielnie, opierając się na informacji o stanie powietrza prezentowanej przez urządzenie albo wybrać tryb automatyczny.

 

Ile sztuk oczyszczaczy powietrza potrzebuję?

Bariery utrudniające swobodny przepływ powietrza pomiędzy pomieszczeniami sprawiają, że jeden oczyszczacz – nawet o wysokiej wydajności – zazwyczaj nie radzi sobie z utrzymaniem czystości w kilku pokojach, pomimo otwarcia znajdujących się między nimi drzwi. Zalecamy zakup jednego oczyszczacza powietrza do każdej sypialni oraz do pokoju dziennego.

 

Jak wyłączyć podświetlenie panelu w oczyszczaczu Klarta Forste 4 lub Klarta Forste 3?

Aby wyłączyć podświetlanie, wystarczy nacisnąć przycisk SLEEP na pilocie lub panelu sterowania. W przypadku oczyszczacza Klarta Forste 4 można też skorzystać z aplikacji mobilnej. Należy wejść w zakładkę “Tryby” i wybrać “Wygaszenie podświetlenia”.


Czy do nawilżacza Klarta Humea mogę dodać kilka kropli olejku zapachowego?

Nie należy dodawać żadnych substancji (w tym olejków zapachowych, olejków eterycznych, środków medycznych lub innych substancji) do wody w zbiorniku; mogą one uszkodzić urządzenie.


Czy filtr do nawilżacza Klarta Humea trzeba czyścić codziennie?

Filtra nawilżającego nie trzeba myć codziennie, ale w przypadku pojawienia się na nim zanieczyszczeń w postaci kamienia, należy wyczyścić go w roztworze sporządzonym z wody i octu.

Zalecane proporcje wynoszą:

  • 50%  wody na 50% octu

Składniki trzeba dobrze wymieszać, a potem w sporządzonym roztworze wymoczyć filtr przez około 15 minut. Następnie konieczne jest dokładne wypłukanie filtra nawilżającego wodą i osuszenie go przed ponownym montażem.

UWAGA!

Filtra nie można ściskać ani wyciskać. Może to uszkodzić jego konstrukcję.


Jak wyłączyć WIFI w nawilżaczu Klarta HUMEA?

Aby wyłączyć/włączyć WIFI należy przycisnąć jednocześnie przycisk on/off i przycisk trybu prędkości wiatraka, aż do usłyszenia dźwięku.

 

W trakcie realizacji zamówienia nie przeszła płatność. Co robić?

Ze wzgledu bezpieczeństwa nie ma możliwości ponowienia płatności dla złożonego zamówienia. Rozwiązania są 2:
a) ponowne złożenie zamówienia, stare nieopłacone zostanie anulowane
b) zrobienie przelewu tradycyjnego z podaniem w tytule numeru zamówienia, na konto widoczne w zakładce kontakt, oraz przesłanie potwierdzenia przelewu na adres sklep@klarta.pl

 

Czy jest możliwość zakupu na raty?

Oczywiście jest możliwość płatności w systemie ratalnym. Podczas składania zamówienia prosimy wybrać jedną z płatności online a następnie potwierdzić zamówienie i na stronie Przelewy24.pl wypełnić wniosek o raty Mbank lub raty Alior Bank. Po wybraniu banku system automatycznie przejdzie do składania wniosku o przyznanie kredytu ratalnego.

 

Czy mogę zapłacić za zamówienie przy odbiorze?

Tak, zamówienie można opłacić u kuriera przy odbiorze. Składając zamówienie należy wybrać formę płatności za pobraniem.

W związku z obecną sytuacją, za zamówienia z płatnością za pobraniem mogą Państwo bezpiecznie zapłacić kartą u Kuriera.

 

Czy mogę osobiście odebrać zamówienie?

Zamówienia realizujemy tylko z wysyłką kurierem DPD. Nie ma możliwości odbioru osobistego.

 

Gdzie znajdę dowód zakupu?

Fakturę wysyłamy na adres mailowy podany w formularzu zamówienia. Faktura jest również podstawą gwarancji. 

 

Czy mogę zmienić kolor urządzenia?

Ewentualne zmiany w zamówieniu możliwe są wyłącznie w koszyku, przed opłaceniem zamówienia i potwierdzeniem jego realizacji.

W późniejszych etapach nie ma już możliwości dokonywania zmian.


Czy mogę dokonać zwrotu?

Zgodnie z "Ustawą o prawach konsumenta" Konsument ma prawo do dokonania zwrotu towaru bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od daty otrzymania przesyłki. Zwracany produkt nie może nosić śladów użytkowania. Zwrotowi nie podlegają rozpakowane lub użytkowane filtry (HEPA i węglowy oraz filtr do nawilżacza).

W celu dokonania zwrotu wypełnij i wydrukuj formularz zwrotu, który znajduje się na naszej stronie w zakładce kontakt. Następnie zapakuj bezpiecznie produkt i odeślij go na adres podany w formularzu.

W przypadku pytań skontaktuj się z działem obsługi Klienta